Minu kogemused

Minu nimi on Kaire. Mõeldes, kuidas end tutvustama peaksin, alustaksin sellises järjekorras: olen naine, ema ja vanaema ja lisaks sellele varsti 40 aastat lasteaias õpetaja. Poleks kunagi uskunud, et nii kauaks lasteaeda tööle jään ja ometigi on nii juhtunud. Selle pea 40 aastaga on kogunenud päris suur kogemustepagas, on tekkinud  palju erinevaid mõtteid ja arusaamu. Olen alati alusharidust puudutavatele diskussioonidele ühiskonnas kaasa elanud ja väga palju kordi mõelnud midagi omapoolset kirjutada, kuid pole selleks ikkagi aega leidnud. Küllap ei oska ma end nii hästi “korraldada” ja jagada. Mida aeg edasi, seda enam mõtlen, et kõike seda kogetut ei peaks niisama lihtsalt unustuste hõlma jätma. Kunagi pole ju hilja alustada, õigupoolest ongi ehk just nüüd õige aeg.

See koduleht sündis eelkõige seetõttu, et kolm aastat tagasi alustasin lasteaias meelerahuringiga Pilvepadi. Mõte kasvas välja mõningasest rahulolematusest, mis mind pikki aastaid saatnud  ja osalt ka justkui süütundest. Mulle on alati tundunud, et lasteaia rühmad on lubamatult suured. Eelkooliealised lapsed vajavad eelkõige turvatunnet, individuaalset lähedust ja lähenemist. Nad vajavad rahulikku ja harmoonilist keskkonda, kus saaks rahulikult uurida ja avastada. Seda 24 lapseline rühm päris kindlasti ei ole. Seda pole ka 20 lapseline rühm. 

Mida aeg edasi, seda enam on märgata lastes justkui suuremat rahulolematust,  suurt tähelepanu vajadust ja ka suutmatust keskenduda. Juba Maria Montessori on öelnud, et lapse halb käitumine on reaktsioon teda mitterahuldavale kasvukeskkonnale. Küllap see nii on. Kõigest sellest kasvas välja soov tegeleda lastega väikeses grupis.

*Sellelt lehelt võib leida minu isiklikust vaatenurgast lähtuva ülevaate elust- olust lasteaianduses läbi 40 aasta. 

*Meelerahuringi Pilvepadi tegevustel põhinevaid kogemusi, tegevuskavasid, erinevaid omaloomingulisi lugusid,  mänge ja harjutusi jm.

See leht on huvipakkuv ehk neile, kellele läheb korda meie laste parem käekäik ja seda just vaimsest tervisest lähtuvalt. Ja millisele küpsele täiskasvanule see siis korda ei läheks? Meil kõigil on erinevatel eluetappidel suurem või väiksem kokkupuude lastega. Meil, kelle kutsetöö lastega seotud, on tihe kokkupuude läbi elu.

Hariduskäik ja täiendkoolitused

Olen lõpetanud Tallinna Pedagoogilise kooli 1984a. ja Tallinna Ülikooli alushariduse pedagoogi
bakalaureuse õppe 2008a.
Läbinud koolitused: Montessori pedagoogika võtete kasutamine tavapedagoogikas; erinevaid kursusi
tegevusteraapiatest (Loovteraapiad Alissa Kiinvald 2022), Vaikuseminutite baaskoolituse 2021,
Vaikuseminutite suvekoolid 2022 ja 2023.

Hariduskäik ja täiendkoolitused

Olen lõpetanud Tallinna Pedagoogilise kooli 1984a. ja Tallinna Ülikooli alushariduse pedagoogi
bakalaureuse õppe 2008a.
Läbinud koolitused: Montessori pedagoogika võtete kasutamine tavapedagoogikas; erinevaid kursusi
tegevusteraapiatest (Loovteraapiad Alissa Kiinvald 2022), Vaikuseminutite baaskoolituse 2021,
Vaikuseminutite suvekoolid 2022 ja 2023.

Loovust saab arendada eelkõige keskkonnas kus iga laps on märgatud. Seega ei tohiks õpperühma suurus lasteaias ja algkoolis ületada psühholoogilist suhtluskoormust, sest üks tavaline inimene (loodetavasti peetakse selleks ka õpetajat) ei suuda jälgida, kuulata ja aidata korraga rohkem kui üheksat last.

Kogemuslood lasteaedniku teekonna jooksul kogetust

Kuidas kõik algas

Oli 1982 aasta suvi, olin lõpetanud keskkooli ja ei teadnud ikka veel kindlalt, mida edasi õppida soovin. Koos sõbrannaga ( mitte lihtsalt sõbrannaga vaid südamesõbraga, parimaga , keda keegi endale

Loe edasi »

Praktika lasteaias

Praktika lasteaiaks oli Mustamäe 118.Lastepäevakodu. Meie grupist olime seal kuuekesi, jagatud paarideks kolme rühma vahel. Kõik pidime pidama praktikapäevikut ning iga korra kohta tegema sissekanded. Peale rühmakasvatajate tegevuste vaatlemist, pidime

Loe edasi »
Scroll to Top